Interactive Voice Response (IVR)

Interactive voice response (IVR) is een telefonische toepassing om opdrachten via telefoontoetsen of de stem door een computer uit te laten voeren. Dergelijke systemen worden in de volksmond ook wel "spraakcomputer" genoemd (in België ook wel "stemcomputer"). IVR systemen worden voornamelijk ingezet om de telefonische bereikbaarheid van bedrijven te vergroten. Door middel van keuzemenu's wordt de beller zonder tussenkomst van een menselijke operator te woord gestaan of doorverbonden naar de juiste afdeling. Indien een IVR systeem de functie van beantwoorden vervult spreekt men van een inbound (inkomend) systeem. Wordt er automatisch door een computer uitgebeld met een vooropgenomen boodschap of met dynamisch gegenereerde audio om de beller over iets te informeren dan spreekt men van een outbound (uitgaand) systeem. Door de continue ontwikkeling van spraaktechnologie (spraakherkeninng, stemherkenning en text-to-speech) worden IVR systemen steeds intiligenter en zijn ze steeds beter in staat om ook gesproken woorden en volledige zinnen van de beller te begrijpen. De verwachting is dat in de nabije toekomst alle IVR systemen spraakgestuurd zullen zijn.

 

Het inkomende telefonieverkeer is het visitekaartje van uw bedrijf en bepaalt  vaak de eerste indruk van uw organisatie.Het is dus belangrijk dat de ingesproken teksten professioneel overkomen en in de juiste klankkleur worden gepresenteerd. Zakelijk, vriendelijk of uitnodigend, ú bepaalt zelf hóe u het klantcontact wilt invullen. Natuurlijk adviseren wij u vanuit onze ervaring graag in het kiezen van de juiste teksten. Wij denken ook graag met u mee welke toon het beste past bij uw organisatie, maar natuurlijk bepaalt u uiteindelijk zelf welke stem u het meeste aanspreekt. Projectgeslaagd levert alle  audiobestanden op  in het juiste formaat, zodat ze direct te gebruiken zijn door uw telecom provider. Alle teksten worden opgenomen in onze eigen studio, met een prettige, goed verstaanbare vrouwen- of mannenstem. Indien u specifieke wensen heeft (bijvoorbeeld meertalig ingesproken) dan denken we graag met u mee en vinden altijd de oplossing. 

Projectgeslaagd:  Voor professioneel inspreken van keuzemenus voor telefooncentrales. (IVR)